Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 30 Αυγούστου 2021

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ Ι.Μ. ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ: ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ! Η ΑΠΡΑΞΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΝΟΧΗ, ΚΑΛΥΨΗ ΚΑΙ ΔΙΑΙΩΝΙΣΗ ΕΝ ΤΕΛΕΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑΣ

 Η Ιερά Μονή Εσφιγμένου καταγγέλλει για πολλοστή φορά ότι ουδεμία σχέση έχει με τα άτομα που παρουσιάστηκαν σήμερα σε αντιεμβολιαστικό συλλαλητήριο στην Αθήνα, χρησιμοποιώντας παρανόμως το όνομα της μονής μας και ομιλώντας δήθεν εκ μέρους της.

Γινόμαστε, ως μη ωφείλαμε, δέκτες μηνύσεων και επωνύμων καταγγελιών και καλούμαστε να απολογηθούμε ενώπιον της αστυνομίας για διασπορά ψευδών ειδήσεων και επικινδύνων θέσεων για την δημόσια υγεία. Ουσιαστικά, η Πολιτεία μάς καλεί σε απολογία για πρόβλημα που δεν λύνει, ενώ την έχουμε καλέσει πολλάκις να το λύσει. Μεταξύ άλλων, ανέχεται την ύπαρξη ιστοτόπων, που χρησιμοποιούν παρανόμως και παραπλανητικώς το όνομα της μονής μας.

Οι θέσεις αυτές ουδεμία σχέση έχουν με την μονή μας. Εκφράζονται από άτομα, τα οποία αυτοπροβάλλονται ψευδώς ως δήθεν μέλη της αδελφότητάς μας, ενώ απεναντίας είναι παράνομοι καταληψίες κτηρίων της μονής μας.

Αυτά τα άτομα δεν είναι Αγιορείτες ή Εσφιγμενίτες, δεν ανήκουν καν στην ορθόδοξη Εκκλησία, αλλά ταυτίζονται με το νομικό θρησκευτικό πρόσωπο «Εκκλησία Γ.Ο.Χ. Ελλάδος». Καπηλεύονται το όνομα του Αγίου Όρους και της Μονής μας και παρέχουν δήθεν «πνευματικό άλλοθι» στην άρνηση του εμβολιασμού.

Η συνεχής δημόσια παρουσία ατόμων με φανατικές και μισαλλόδοξες ιδέες, που παρουσιάζονται ψευδώς σαν μοναχοί Αγιορείτες και Εσφιγμενίτες, παρασύρει ανθρώπους σε εσφαλμένα συμπεράσματα και αποτελεί δυσφήμιση για την ορθόδοξη Εκκλησία, το Άγιο Όρος και την μονή μας.

Η Ιερά Μονή Εσφιγμένου καλεί για ακόμη μία φορά την Ελληνική Πολιτεία να πράξει το αυτονόητο καθήκον της και να τερματίσει την κατάληψη των ιστορικών κτηρίων της μονής μας, και την καπηλεία του ονόματός της, προστατεύοντας την ορθόδοξη Εκκλησία και το Άγιον Όρος.

Η απραξία της Ελληνικής Πολιτείας εμπρός στις συνεχείς παράνομες πράξεις και θέσεις των καταληψιών κτηρίων της μονής μας, που συχνά είναι και βίαιες ή επικίνδυνες, σημαίνει ανοχή, κάλυψη και διαιώνιση εν τέλει της παρανομίας.

Φτάνει πια!

+Αρχ. Βαρθολομαίος

Καθηγούμενος Ι.Μ. Εσφιγμένου 



Το Άγιον Όρος Εόρτασε την Παναγία Μητέρα: Εικόνες από τις Ιερές Μονές Βατοπαιδίου, Ιβήρων, Σιμωνόπετρας και Ξενοφώντος

 


Το Άγιον Όρος Εόρτασε Πανηγυρικά την Κοίμηση της Υπεραγίας Δεσποίνης ημών Θεοτόκου με τη δέουσα χαρά που πλημμυρίζει κάθε Αγιορείτη Μοναχό και Ιερομόναχο για την αγάπη της Μητέρας του Θεού και Μητέρας του Άθωνα.

Ιερές αγρυπνίες έλαβαν χώρα σε όλες τις Ιερές Αγιορείτικες Μονές με τις Πανηγυρικές Τράπεζες να ακολουθούν σε κάθε Μοναστήρι, Ιερά Σκήτη και Καλύβη του Περιβολιού της Παναγίας μας.

ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ – O Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ατλάντας κ. Αλέξιος που βρέθηκε φέτος για την Εορτή της Κοίμησης της Θεοτόκου στην Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου μίλησε στην Τράπεζα της Ιεράς Μονής για το πρόσωπο της Υπεραγίας Θεοτόκου

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ατλάντας κ. Αλέξιος (Παναγιωτόπουλος) Γεννήθηκε την 25η Δεκεμβρίου 1943 στην Πάτρα. Εκάρη Μοναχός στην Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου το Σάββατο του Λαζάρου του 1963. Αυτή τη στιγμή επισκέπτεται για Προσκυνηματικούς λόγους το Άγιον Όρους, κατόπιν σχετικής Ευλογίας εκ μέρους του Οικουμενικού μας Πατριαρχείου.




ΜΟΝΗ ΙΒΗΡΩΝ – Δείτε στιγμιότυπα τόσο από τη μεταφορά της Παναγίας της Πορταΐτισσας από το Εκκλησάκι της στον κυρίως Ναό της Ιεράς Μονής Ιβήρων Αγίου Όρους όσο και από την Αγρυπνία, που τελέστηκε τα ξημερώματα προς τιμήν της Κοίμησης της Θεοτόκου, που Εορτάζεται στο Περιβόλι της Παναγίας.



ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΣΙΜΩΝΟΣ ΠΕΤΡΑΣ – Ιερά Αγρυπνία της Κοιμήσεως της Υπεραγίας Δεσποίνης ημών Θεοτόκου έλαβε χώρα στην Ιερά Μονή Σιμωνόπετρας του Αγίου Όρους Χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καμερούν κ. Γρηγορίου.

Ακολουθεί μικρή δέσμη φωτογραφικών στιγμιοτύπων:



ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ – Το Άγιον Όρος, σύμφωνα με το παλαιό ημερολόγιο, τιμά και Πανηγυρίζει την Κοίμηση και Μετάσταση στους ουρανούς της Θεοτόκου. Σε κάθε Κελί, Καλύβη, Σκήτη και Μονή, οι Μοναχοί και Ιερομόναχοι πατέρες Υμνούν την Κυρία, Έφορο και Ηγουμένη του Άθωνος, την Μητέρα του Θεού, των Μοναχών και Ιερομονάχων αλλά και των ανθρώπων. Όλη τη νύχτα, ως λαμπάδες καιόμενες οι Μοναχοί και Ιερομόναχοι Πατέρες αναπέμπουν Προσευχές και Δεήσεις Υπέρ της του κόσμου σωτηρίας. 

Στην Ιερά, Βασιλική, Σταυροπηγιακή και Πατριαρχική Μονή του Ξενοφώντος, κατόπιν προσκλήσεως του αγίου Καθηγουμένου αυτής κ. Αλεξίου και κανονική Αδεία του Παναγιωτάτου Οικουμενικού μας Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, της Πανηγύρεως, προέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μαντινείας και Κυνουρίας κ. Αλέξανδρος.

Οι Λατρευτικές Εκδηλώσεις ξεκίνησαν με Δοξολογία επί τη Αφίξη του Μητροπολίτου, προσφώνηση του Αγίου Καθηγουμένου και Αντιφώνηση από τον Σεβασμιώτατο.

Το απόγευμα ξεκίνησε ο Εσπερινός της Εορτής, ακολούθησε ολονύκτιος Αγρυπνία και με την Θεία Λειτουργία, που τελείωσε το πρωί, ολοκληρώθηκε η Εορτή.

Στην Εόρτιο τράπεζα ο Σεβασμιώτατος μίλησε για τα υπερύμνητο και δεδοξασμένο πρόσωπο της Υπεραγίας Δεσποίνης ημών Θεοτόκου, το οποίο πάσαι αι γενεαί, από της Μεταστάσεώς της έως σήμερα και έως του αιώνος, τιμούν, μεγαλύνουν, ικετεύουν και έχουν ως αποκούμπι, ως την μητέρα, που ακούει κάθε παιδί και κάθε αίτημα.

Αν για κάθε Χριστιανό, είπε ο Σεβασμιώτατος, η Παναγία είναι η Μητέρα, για τον Μοναχό και Ιερομόναχο είναι ακόμα παραπάνω, είναι η τροφός, η Γερόντισσα και η γέφυρα, που θα τους οδηγήσει από τη Γη στον Ουρανό.







Πέμπτη 19 Αυγούστου 2021

Η Ι.Μ.Μ. ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ ΝΕΙΛΟΥ

 


Ανακοίνωση εξέδωσε η Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου με την οποία ενημερώνει ότι ο μοναχός Νείλος (κατά κόσμον Γεώργιος Μπαρόνε) έχει διαγραφεί από τα μοναχολόγια της Μονής και συνεπώς δεν πρέπει να χρησιμοποιεί την επωνυμία «Βατοπαιδινός».

Οι πρόσφατες δηλώσεις του εν λόγω σε Μέσα Ενημερώσεως, τις οποίες καταδικάζουμε, δεν απηχούν επ’ουδενί τις απόψεις και τις θέσεις της Ιεράς Μονής, η οποία με επί κεφαλής τον Καθηγούμενό της Γέροντα Εφραίμ τελεί άλλωστε υπό την πνευματική εποπτεία της Αγίας και Ιεράς Συνόδου του Σεπτού Οικουμενικού Πατριαρχείου και στηρίζει και σέβεται τις ιεροκανονικές προνομίες και ενέργειές Του, τον θεσμό της Μητρός Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως και το Σεπτό Πρόσωπο της ΑΘΠ του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου.

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ (18-8-2021)


Πέμπτη 5 Αυγούστου 2021

ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟ π.ΓΕΡΒΑΣΙΟ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟ

 


Πριν από τέσσερα χρόνια,με πολύ προθυμία και με τις ευλογίες του,δέχτηκε να   στεγάσει τον Σύνδεσμό μας "ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ  ΦΙΛΩΝ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ [Η ΠΛΑΤΥΤΕΡΑ]",ως προϊστάμενος του Ι.Ν.Παντοκράτορος στον οποίο ανήκει και ο Ι.Ν.των Αγίων Αναργύρων και η αίθουσα της πνευματικής διακονίας του στην οδό Β.Ρούφου 88,όπου ευρισκόμεθα έως σήμερα.

Ήταν πάντοτε δίπλα μας με αγάπη,μας στήριζε όλα αυτά τα χρόνια με τις ομιλίες του,τις συμβουλές του και την προθυμία του σε ότι ζητούσαμε,γιατί γνώριζε ότι ο Σύνδεσμός μας,προσφέρει αρκετά στους σκοπούς του φίλο-Αγιορειτισμού.

Θα τον θυμόμαστε πάντα και θα ξέρει από εκεί πάνω ότι θα συνεχίσουμε με τον ίδιο ζήλο σε αυτά που ταχθήκαμε να υπηρετούμε!

Αιωνία σου η μνήμη π.Γερβάσιε !

Εκ του Δ.Σ.του Συνδέσμου


Το ''ύστατο χαίρε'' στον π. Γερβάσιο Χριστοδουλόπουλο


 Την Κυριακή 1η Αυγούστου 2021 εξεδήμησε προς Κύριον ο Αρχιμανδρίτης της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών, μακαριστός π. Γερβάσιος Χριστοδουλόπουλος, επί σειρά ετών προϊστάμενος του Ιερού Ναού Παντοκράτορος Πατρών.



Η εξόδιος Ακολουθία τελέσθηκε την Τρίτη 3 Αυγούστου στον Ιερό Ναό Παντοκράτορος Πατρών, προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ατλάντας κ. Αλεξίου, συγχoροστατούντων του πρώην Μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβροσίου και του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Κερνίτσης κ. Χρυσάνθου, με τη συμμετοχή πλήθους ιερέων από την Ιερά Μητρόπολη Πατρών, καθώς και από άλλες Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Τον επικήδειο λόγο εκφώνησε, σεπτή εντολή του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρών κ.κ. Χρυσοστόμου, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κερνίτσης κ. Χρύσανθος.

Στην ομιλία του, ο Θεοφιλέστατος ανέφερε:

«Άγιοι Αρχιερείς, σεβαστοί πατέρες, λαέ του Κυρίου ευλογημένε.

Σήμερα προπέμπομεν εις την αιωνιότητα τον μακαριστό, πεφιλημένο αδελφό και συλλειτουργό π. Γερβάσιο, ο οποίος υπέρ τα 40 έτη διηκόνησε τον αμπελώνα του Κυρίου και τα πιστά της Εκκλησίας τέκνα υπέρ ων Χριστός απέθανε και ανέστη.

Ο μακαριστός υπήρξε τέκνο ευλαβούς πολύτεκνης οικογενείας. Οι αοίδιμοι γονείς του Μιχαήλ και Αρχοντούλα ανέθρεψαν τα τέκνα τους εν παιδεία και νουθεσία Κυρίου, καθιστώντας το σπίτι τους κατ' οίκον εκκλησία και αξιώθηκαν να δουν δύο από τα παιδιά τους να διακονούν το Άγιο Θυσιαστήριο.

Από τη νεαρά του ηλικία ο π. Γερβάσιος δέχθηκε την μοναχική κλήση και ο Κύριος οδήγησε τα βήματά του στη γλυκιά Παναγιά της ιστορικής Ιεράς Μονής Ομπλού της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών όπου έλαβε το μοναχικό σχήμα. Χειροτονήθηκε διάκονος από τον Μακαριστό Μητροπολίτη Πατρών κυρό Κωνσταντίνο και διηκόνησε στον περικαλλή Ιερό Ναό Παντανάσσης Πατρών. Έλαβε τον δεύτερο βαθμό της ιερωσύνης εκ των τιμίων χειρών του μακαριστού Μητροπολίτου Πατρών κυρού Νικοδήμου και τοποθετήθηκε προϊστάμενος στον Ιερό Ναό Παντοκράτορος Πατρών όπου διηκόνησε με θείο ζήλο και αυταπάρνηση μέχρι της τελευτής του.

Καθ' όλη τη διάρκεια της ιερατικής του πορείας εβρίσκετο σε απόλυτη υπακοή με τους εκάστοτε Μητροπολίτας του και σε άψογη συνεργασία με τους εκάστοτε συνεφημερίους του και τα μέλη των εκκλησιαστικών συμβουλίων.

Αξιοποίησε τα τάλαντα της βαζαντινής μουσικής και της ψαλτικής τέχνης συνεχίζοντας την παράδοση του μουσικολογιωτάτου Αγιορείτου Μοναχού Παναρέτου του Φιλοθεΐτου, ο οποίος υπήρξε κατά σάρκα θείος του και κεκοσμημένος με πλήθος αρετών.

Ήταν πτυχιούχος της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και υπηρέτησε στην μέση εκπαίδευση ως καθηγητής αναλαμβάνοντας διοικητικές θέσεις Γυμνασιάρχου και Λυκειάρχου. Οι μαθητές του και η συνάδελφοί του θα τον θυμούνται πάντοτε για το ήθος, την προσήνεια και τα πολλά του χαρίσματα.

Ιδιαίτερη ήταν η πνευματική του προσφορά στους τομείς της ιεράς εξομολογήσεως, της φιλανθρωπίας, της κατηχήσεως, του θείου κηρύγματος και της ποιμαντικής διακονίας προς τους πενθούντας αδελφούς.

Επίσης, ως μέλλος του Συλλόγου Ελληνοσερβικής φιλίας στήριξε τους Σέρβους αδερφούς σε πολυάριθμες αποστολές ανθρωπιστικής βοήθειας.

Αδελφέ π. Γερβάσιε στο ταξίδι σου προς την αιωνιότητα σε συνοδεύουν οι θερμές ευχές του σεπτού πατρός και ποιμενάρχου μας του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ.κ. Χρυσοστόμου, των παρισταμένων αγίων Αρχιερέων, των αδελφών και συλλειτουργών μας, των πνευματικών σου τέκνων και του ευλογημένου λαού της Αποστολικής Μητροπόλεως Πατρών.

Αιωνία σου η μνήμη».



Εγκατάσταση του νέου Δικαίου της Σκήτης Προφήτη Ηλία στο Άγιον Όρος

 


 Ο λόγος του νέου Δικαίου της Ιεράς Σκήτης Προφήτου Ηλιού , Πατέρα Φιλήμονα !!!!

ΑΞΙΟΣ, ΑΞΙΟΣ , ΑΞΙΟΣ

 

«ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΕ ΑΓΙΕ ΙΕΡΑΡΧΑ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΦΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ

Κ.Κ ΕΜΜΜΑΝΟΥΗΛ. ΕΞΗΡΕΥΣΑΤΟ Η ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΛΟΓΟΝ ΑΓΑΘΟΝ.

ΤΙ ΝΑ ΠΩ ΚΑΙ ΤΙ ΝΑ ΛΑΛΗΣΩ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΙΕΡΗ ΤΟΥΤΗ ΣΤΙΓΜΗ. ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΩ ΤΑ ΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΚΛΥΖΟΥΝ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΟΥ , ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΠΕΙΡΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΥΓΚΑΤΑΒΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΥΜΕΝΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΜΜΟΝΑΣΤΩΝ ΜΟΥ ΠΟΥ ΜΕ ΤΟΣΗ ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΗ ΣΥΓΚΑΤΑΒΑΣΗ, ΜΕ ΚΑΛΕΣΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΕΙΚΗ ΤΟΥΣ ΨΗΦΟ ΣΤΗΝ ΟΙΑΚΟΣΤΡΟΦΗΣΗ , ΣΤΟ ΠΗΔΑΛΙΟ ΤΗΣ ΝΟΗΤΗΣ ΟΛΚΑΔΟΣ ΤΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΣΚΗΤΗΣ.

Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΜΑΣ ΙΩΑΚΕΙΜ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΑΝΑΞΙΩΣ ΔΙΑΔΕΧΟΜΑΙ, 34 ΤΩΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΦΕΞΕ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ

ΒΑΣΤΑΞΕ ΤΟΝ ΚΑΥΣΩΝΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΑΓΕΤΟ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ, ΜΑΣ ΧΑΡΙΣΕ ΤΗΝ ΦΡΕΣΚΑΔΑ ΤΟΥ ΑΕΤΗΣΙΟΥ ΠΕΤΑΓΜΑΤΟΣ ΤΟΥ.

ΚΡΑΤΟΥΣΕ ΠΑΝΤΟΤΕ ΤΟ ΚΑΤΩ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΣΚΑΛΑΣ ΣΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ , ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΓΥΡΙΣΕΙ ΚΑΙ ΠΕΣΟΥΜΕ !!

ΜΑΣ ΚΟΙΤΟΥΣΕ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ, ΑΝ ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΛΥΠΗΜΕΝΟΙ ΣΗΚΩΝΕ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΜΑΣ ΤΗΝ ΘΛΙΨΗ ,

ΑΝ ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΙ ΜΑΣ ΣΚΕΠΑΖΕ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΟΥΜΕ ΤΗ ΧΑΡΑ!!

ΦΟΒΩ ΜΕΓΑΛΩ ΣΥΝΕΧΟΜΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΑ ΤΕΛΟΥΜΕΝΑ ΣΗΜΕΡΑ.

ΓΙΑΤΙ ΟΙΔΑ ΤΗΝ ΕΜΑΥΤΟΥ ΨΥΧΗΝ ΤΗΝ ΑΣΘΕΝΗ ΤΑΥΤΗΝ ΚΑΙ ΜΙΚΡΑΝ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΙΖΟΜΑΙ ΤΟ ΑΜΕΤΡΗΤΟΝ

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΝ ΒΑΡΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗΝ ΕΥΘΥΝΗΝ ΤΗΣ ΥΨΗΛΗΣ ΚΑΙ ΔΥΣΠΡΟΣΙΤΗΣ ΤΟΥΤΗΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΑΝΑΔΕΧΟΜΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΘΕΟ , ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΟΥ ΜΟΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ. ΦΟΒΩ ΜΕΓΑΛΩ ΣΥΝΕΧΟΜΑΙ ,

ΓΙΑΤΙ ΑΠΟΘΕΤΟΝΤΑΣ ΠΙΑ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΑΚΟΗ ΤΗΣ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ , ΚΑΛΟΥΜΑΙ ΝΑ ΕΠΩΜΙΣΤΩ ΜΕ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΛΗΣ ΜΟΥ ΑΔΥΝΑΜΙΑΣ ΤΟΝ ΒΑΡΥΤΕΡΟ ΣΤΑΥΡΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΕΥΡΥΤΕΡΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ , ΑΝΕΡΧΟΜΕΝΟΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΤΟΥΤΟΥ ΘΡΟΝΟΥ .

ΑΚΟΥΩ ΣΑΝ ΑΛΛΟΣ ΜΩΥΣΗΣ ΝΑ ΗΧΗ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΟΥ ΜΥΣΤΙΚΗ ΦΩΝΗ ΛΕΓΟΥΣΑ ΛΥΣΟΝ ΤΟΝ ΙΜΑΝΤΑ ΤΩΝ ΥΠΟΔΗΜΑΤΩΝ ΣΟΥ, Ο ΓΑΡ ΤΟΠΟΣ ΕΝ Ω ΕΣΤΗΚΑΣ ΑΓΙΟΣ ΕΣΤΙ. ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΒΑΡΙΑ Η ΕΥΘΥΝΗ ΠΟΥ ΤΕΘΗΚΕ ΣΤΟΥΣ ΩΜΟΥΣ ΜΟΥ. ΠΟΙΟΥ ΤΑ ΓΟΝΑΤΑ ΔΕΝ ΛΥΓΙΖΟΥΝ ;

ΠΟΙΟΥ Η ΨΥΧΗ ΔΕΝ ΦΡΙΚΙΑ;

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΣ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΗ ΤΕΤΟΙΟ ΘΕΙΚΟ ΒΑΡΟΣ;

ΕΡΓΟΝ ΕΣΤΙ ΟΥΚ ΑΝΕΣΙΣ .

ΦΡΟΝΤΙΣ ΟΥ ΤΡΥΦΗ .

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΟΥΚ ΑΡΧΗ ΑΝΕΞΕΤΑΣΤΟΣ. ΠΑΤΡΙΚΗ ΚΗΔΕΜΟΝΙΑ ΟΥ ΤΥΡΑΝΝΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟΝ ΙΣΙΔΩΡΟΝ ΤΟΝ ΠΗΛΟΥΣΙΩΤΗΝ. ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΕΙΧΑ ΝΑ ΠΩ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΕ.

ΝΑ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΩ ΕΚ ΝΕΟΥ ΚΑΙ ΘΕΡΜΑ ,

ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΔΩΡΕΕΣ ΠΟΥ ΧΑΡΙΣΑΤΕ ΣΤΗΝ ΜΙΚΡΗ ΜΟΝΑΣΤΙΚΗ ΜΑΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ . ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΟΥΣΙΘΕΟΝ ΕΥΧΗΝ ΣΑΣ ΩΣΤΕ Η ΧΑΡΙΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΤΟΝ ΠΑΤΗΡ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΊΟΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΤΕΛΕΙΩΤΟΝ ΑΛΥΣΙΔΑΝ ΤΩΝ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΟΥ ΘΥΣΙΑΣΤΗΡΙΟΥ ,ΤΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ ΛΑΤΡΕΊΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΩΝ ΤΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, ΑΝΑΔΕΧΟΜΕΝΟΣ ΤΗΝ ΧΑΡΙΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗΝ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ ΔΙΑ ΤΩΝ ΧΕΙΡΩΝ ΣΑΣ.

ΑΓΙΕ ΓΕΡΟΝΤΑ ΑΛΕΞΙΕ ΚΑΙ ΓΑΒΡΙΗΛ , ΜΑΣ ΕΝΙΣΧΥΕΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΣΑΣ ,ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗΝ ΣΑΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑΣ ΕΥΧΑΣ ΣΑΣ ΑΙ ΟΠΟΙΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΗΓΑΙΑΙ ΚΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΣ. ΕΙΜΕΘΑ ΣΗΜΕΡΟΝ ΟΛΙΓΟΙ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΟΥΤΟΣ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΙΚΑΝΟΣ ΝΑ ΜΟΙΡΑΖΕΙ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ,

ΝΑ ΨΑΛΛΕΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΖΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΔΙΔΕΙ ΤΟ ΦΑΙΔΡΟΝ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΚΗΡΥΓΜΑ ΠΡΟΣ ΠΑΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΕΓΓΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΑΚΡΑΝ, ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΜΑΣ Κ.Κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΊΟΥ ΕΙΣ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΜΕΤΑΦΈΡΕΤΕ ΤΗΝ ΒΑΘΕΙΆ ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ, ΤΗΝ ΥΠΑΚΟΗ , ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΓΚΑΡΔΙΕΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΟΣ.

ΕΠΙΚΑΛΟΥΜΑΙ ΤΗΝ ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΘΕΟΤΌΚΟΥ ΤΗΣ ΔΑΚΡΥΡΡΟΟΥΣΗΣ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΓΟΝΑΤΙΣΤΌΣ ΝΑ ΜΑΣ ΣΤΗΡΊΖΕΤΕ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΣΑΣ. ΕΝ ΥΠΑΚΟΗ ΠΙΣΤΕΙ ΚΑΙ ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ ΠΑΡΑΔΙΔΟΜΑΙ ΕΙΣ ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΩΔΕΣ ΘΕΛΗΜΑ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟ ΕΛΕΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. ΟΤΙ ΕΞ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΔΙ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΕΙΣ ΑΥΤΟΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ.

ΑΥΤΩ Η ΔΟΞΑ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΑΣ

ΑΜΗΝ.




Πέμπτη 29 Ιουλίου 2021

Άγιον Όρος: Ρουμάνος προσκυνητής έπεσε με τρακτέρ σε γκρεμό

 


Τραγικό θάνατο βρήκε 44χρονος Ρουμάνος προσκυνητής στο Άγιον Όρος.

Σύμφωνα με την Αστυνομία, ο άτυχος άντρας προσπάθησε να βάλει σε λειτουργία τρακτέρ, στην αυλή σκήτης. Στη συνέχεια, πιθανόν από λάθος χειρισμό, το τρακτέρ έπεσε στο γκρεμό και ο 44χρονος έχασε τη ζωή του.

Προανάκριση διεξάγει το Αστυνομικό Τμήμα Αγίου Όρους


Έντονη δυσφορία στο Άγιον Όρος για την καθυστέρηση στο έργο του δρόμου


Έντονη δυσφορία έχει προκαλέσει στους μοναχούς και λαϊκούς εργαζόμενους στο Άγιον Όρος η νέα καθυστέρηση στις διαδικασίες για την έναρξη του έργου αποκατάστασης της οδού Καρυών-Δάφνης από τις ζημιές της κακοκαιρίας 2020.

Όπως είναι γνωστό, από τις καταρρακτώδεις βροχές που έπληξαν το Άγιον Όρος τον Απρίλιο του 2020, καταστράφηκε το οδόστρωμα της οδού Καρυών-Δάφνης σε τρία σημεία. 

Ο δρόμος υπέστη κατολισθήσεις μήκους περίπου 100 μέτρων η καθεμία. Ενάμιση χρόνο μετά και παρότι έχει ολοκληρωθεί η μελέτη για την αποκατάσταση των καταστροφών, το έργο όχι μόνο δεν έχει ακόμη αρχίσει από την Περιφέρεια, αλλά και δεν φαίνεται να ξεκινά μέσα στο 2021!

Ενώ είχε γίνει πρόσφατα διαγωνισμός για την ανάληψη του έργου από εργολαβικές εταιρείες, ο διαγωνισμός ακυρώθηκε για… τυπικούς λόγους, με αποτέλεσμα μία νέα μεγάλη καθυστέρηση τουλάχιστον τριών μηνών.

Το αποτέλεσμα είναι να συνεχίζεται η ταλαιπωρία των μοναχών και λαϊκών, οι οποίοι στην φάση αυτήν χρησιμοποιούν μία στενή παράκαμψη που διέρχεται από την περιοχή της Μονής Κουτλουμουσίου. Αλλά η παράκαμψη αυτή είναι αδύνατον να χρησιμοποιηθεί από τα δύο μεγάλα λεωφορεία, που εκτελούν τα δρομολόγια Καρυές-Δάφνη, ενώ πρόβλημα παρουσιάζει η χρήση της και από μεγάλα φορτηγά αυτοκίνητα.

Ενώ λοιπόν το Άγιον Όρος κηρύχθηκε το 2020 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, με σκοπό να προχωρήσουν γρήγορα τα έργα αποκατάστασης και έχουν ολοκληρωθεί κάποια από αυτά, αυτήν την στιγμή παραμένουν σε εκκρεμότητα και δεν έχουν αρχίσει τα δύο πιο σημαντικά από αυτά, το έργο της αποκατάστασης των κατολισθήσεων, καθώς και της αποκατάστασης των ζημιών σε κελλιά που κινδυνεύουν να καταρρεύσουν


Τρίτη 27 Ιουλίου 2021

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣΤΕ ΤΩΡΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ " ΤΟ ΔΕΙΠΝΟ ΤΟΥ ΒΟΣΚΟΥ "

 Το κινηματογραφικό εγχείρημα με τις ευλογίες του Αγίου Όρους | Η ταινία βασίζεται σε πραγματικό περιστατικό από το Γεροντικό, ενός καλοκάγαθου βοσκού που συνέφαγε με τον ίδιο Τον Χριστό.

Η ταινία «Το Δείπνο του Βοσκού», έχει αρχίσει να διαγωνίζεται στα Διεθνή και Ελληνικά Φεστιβάλ Κινηματογράφου.

Μέχρι στιγμής έχει αποσπάσει 32 βραβεία, μεταξύ αυτών, καλύτερης ταινίας, καλύτερης σκηνοθεσίας, καλύτερου μοντάζ, καλύτερων οπτικών εφέ, καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου, καλύτερου Α΄ αντρικού ρόλου, καλύτερου Β΄ αντρικού ρόλου, καλύτερου Β΄ γυναικείου ρόλου, καλύτερου Make up, καλύτερου sound design, καλύτερων κοστουμιών και καλύτερου Hair styling.

 


Σ Υ Ν Ο Ψ Η

Πρόκειται για ταινία βασισμένη σε πραγματική ιστορία από το Γεροντικό.

Σύμφωνα με το συγκεκριμένο περιστατικό, κάποτε ζούσε ένας καλοκάγαθος βοσκός, ονόματι Μαυρογένης, ο οποίος δεν γνώριζε τίποτα για Τον Θεό, αλλά είχε αγνή και από-νήρευτη ψυχή.  

Αποφάσισε με τη γυναίκα του να αφήσουν τα βουνά και να κατέβουν στο χωριό.

Κάποια μέρα ο Μαυρογένης ακούει ένα κήρυγμα από τον Ιερέα του χωριού, που μιλούσε για τον ίσιο δρόμο που πρέπει να ακολουθούν οι πιστοί και πως αν καταφέρουν να μη λοξοδρομήσουν, θα βρουν τον Παράδεισο και θα συναντήσουν Τον Θεό.

Ο Μαυρογένης, όντας απλός και απονήρευτος, εξέλαβε τοις μετρητοίς τα λόγια του Ιερέα και αφού πήρε λίγα τρόφιμα και ένα παγούρι νερό, ξεκίνησε να προχωράει ίσια για να συναντήσει Τον Θεό.

Οι μέρες όμως περνούσαν και τα εφόδια λιγόστευαν…

Στην πορεία του προς αναζήτηση Του Θεού, θα συναντήσει αρκετά εμπόδια αλλά και θαυματουργικές εμφανίσεις. Λίγο πριν καταρρεύσει από την κούραση και την δίψα, θα βρεθεί μπροστά σε ένα Μοναστήρι. Οι Μοναχοί θα τον περιμαζέψουν και θα τον φροντίσουν. Εκεί όμως ο Μαυρογένης θα γνωρίσει τη μεγαλύτερη αποκάλυψη…..

Full Movie 4K

Παρακολουθείστε μια ταινία με εξαιρετική φωτογραφία, εντυπωσιακά οπτικά εφέ και με πολύ καλές ερμηνείες   

                                  Ε Δ Ω

ΠΑΤΗΣΤΕ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΒΕΛΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΟ ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ ΚΑΤΩ ΔΕΞΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΕΙ Η ΕΙΚΟΝΑ






Παρασκευή 23 Ιουλίου 2021

Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΕΣΩ ΤΟΥ BLOG "PLATITERA"

 


Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΑΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΕΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ ΟΤΙ ΟΙ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΙ ΔΕΝ ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ ΚΑΤ'ΑΝΑΓΚΗΝ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ,ΑΛΛΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΜΕΛΗ ΚΑΙ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΜΙΑ ΣΦΑΙΡΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ  ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΥΡΙΩΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ.

Άγιον Όρος: Αυτόκλητοι «ερευνητές» εξαπολύουν βρώμικη προπαγάνδα


ΠΗΓΗ : SPORTIME

 Άγιον  Όρος: Καθώς η περιπέτεια υγείας του Βατοπαιδινού Ηγούμενου Εφραίμ ευτυχώς έληξε με αίσιο τρόπο, έπειτα από 51 ημέρες νοσηλείας σε ΜΕΘ, βλέπουμε πως ξεκινά ένας νέος γύρος φτηνής προπαγάνδας και πολεμικής, όχι μόνο κατά του Εφραίμ, άλλα και συνολικά κατά του Αγίου Όρους. Υποτιθέμενοι «ερευνητές» ισχυρίζονται πως μπήκαν στα… «άδυτα» του Αγίου Όρους, που έχουν το θράσος να το αποκαλούν… «Όρος των Αρνητών» (αλήθεια πόση αυθάδεια και πόση βλακεία μπορεί να χωρέσει μέσα σε τρεις λέξεις…), και μιλούν για «ακατανόητη στάση» των μοναχών που δεν επιθυμούν να εμβολιαστούν (λες και δεν είναι δικαίωμα τους).

Το όλο ύφος της κριτικής τους, βγάζει μια υπέρμετρη εμπάθεια, προσπαθεί να σκιαγραφήσει τους Αγιορείτες σαν ανθρώπους του… «Μεσαίωνα», με οπισθοδρομικές απόψεις για «τα σύγχρονα πράγματα». Ίσως αν αυτοί οι «ερευνητές» πλησίαζαν έστω και λίγο, τον υψηλό μέσο όρο μόρφωσης που έχουν οι μοναχοί του Αγίου Όρους, θα κατάφερναν να αποφύγουν να γράφουν τέτοιες ανοησίες.

Εκεί που κλίνουν το γόνυ μπροστά στην μεγαλοπρέπεια της Παναγίας, ολόκληροι αρχηγοί κρατών, οι δήθεν «ερευνητές» ανακαλύπτουν… «σκοταδισμό», γιατί πολύ απλά οι μοναχοί έχουν ακόμα ελεύθερη βούληση και ασκούν τα ανθρώπινα δικαιώματα τους.

Προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα βρώμικο προπαγανδιστικό νέφος, γράφοντας για δήθεν «διχασμούς», δήθεν αναθέματα σε φαρμακευτικές εταιρείες (αλίμονο, μη θίξει κανείς τις πολυεθνικές…), δήθεν «εναλλακτικές ιατρικές προσεγγίσεις», «φήμες» για γιατρό που δήθεν επηρέασε τον Ηγούμενο Εφραίμ να μην εμβολιαστεί και άλλες τέτοιες ιστορίες για αγρίους.

Αφού πρώτα τα… «τέρατα» δημοσιογραφικής δεοντολογίας, φρόντισαν να λιθοβολήσουν με άρθρα έναν άνθρωπο που βρισκόταν στην εντατική και πάλευε με τον θάνατο, τώρα φροντίζουν να αποπερατώσουν το ανήθικο έργο τους και αφού ο Εφραίμ βγήκε από το νοσοκομείο.

Και όλα αυτό το εξόφθαλμα αντιχριστιανικό εγχείρημα, στηρίζεται σε αόριστες «φήμες», σε μετέωρες «πληροφορίες»: «Μου είπαν οι γνωρίζοντες πρόσωπα και πράγματα… άκουσα… ακούγεται έντονα…».

Μιλάμε για υποψηφιότητα για βραβείο Πούλιτζερ, όχι αστεία…

Το μενού της λασπολογίας τους επεκτείνεται σε αβάσιμες εικασίες για δήθεν «διπλωματικά παιχνίδια» πολιτικής χροιάς, για δήθεν φανατικούς ζηλωτές που κάνουν… εκστρατεία κατά των εμβολιασμών, ενώ στοχοποιούν με έμμεσο τρόπο ακόμα και σεβάσμιους Γέροντες του Όρους που… τόλμησαν να εκφέρουν άποψη, διαφορετική από τα συστημικά μέσα ενημέρωσης.

Το Περιβόλι της Παναγίας ασφαλώς είναι πολύ μεγάλο για να χωρέσει μέσα σε μικροπρεπή άρθρα που αγκομαχούν να το χωρέσουν μέσα σε προπαγανδιστικά κουτάκια, μόνο και μόνο για να προκαλέσουν αρνητικές εντυπώσεις. Στέκει εκεί για περισσότερο από μια χιλιετία, έχοντας αντιμετωπίσει πολέμους, εισβολές κατακτητών, επιδημίες, εθνικές καταστροφές.

Όσο και να προσπαθούν να ζυγίσουν και να βγάλουν… λειψό το Άγιο Όρος, αυτό θα στέκει πάντα βράχος Πίστεως και Θεϊκής παρηγοριάς στους προσκυνητές, εις πείσμα όλων των «ερευνητών» που ψάχνουν απεγνωσμένα για «περιττώματα», και όντας απελπισμένοι που δεν βρίσκουν, τα επινοούν.


Στα άδυτα του Αγίου Όρους: Η σωτηρία του ηγουμένου Εφραίμ, η διχόνοια και η Ουκρανή γιατρός

 


ΠΗΓΗ : ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Η περιπέτεια του ηγούμενου, που ευτυχώς πήγε καλά, δείχνει ότι πείθει τους αγιορείτες να εμβολιαστούν - Στο όρος των... αρνητών μόλις το 20% των μοναχών έχει εμβολιαστεί - Περίπου 1.000 έχουν νοσήσει και τέσσερις πέθαναν - Οι εμφύλιες διαμάχες και το ανάθεμα στο Pfizer - Την επόμενη Κυριακή θα αναγνωστεί στις εκκλησίες η εγκύκλιος της Συνόδου, που καλεί τους πιστούς να εμβολιαστούν

Η περιπέτεια του Βατοπαιδινού ηγουμένου Εφραίμ, ο οποίος έδωσε σκληρή μάχη με τον κορωνοϊό μένοντας διασωληνωμένος για σχεδόν 50 ημέρες και ευτυχώς την τελευταία εβδομάδα πηγαίνει καλύτερα, έφερε στην επιφάνεια με δραματικό τρόπο το μεγάλο πρόβλημα με τους αρνητές των εμβολίων στο Άγιον Όρος. Δεν πρόκειται μάλλον ακριβώς για πρόβλημα, αλλά για μια επικίνδυνη και ακατανόητη στάση, αν και σε μεγάλο βαθμό αναμενόμενη, με βάση τη θεώρηση που έχουν πολλοί μοναχοί για τα σύγχρονα πράγματα και η οποία έχει πολλαπλώς τραγικά αποτελέσματα: οι μονές έχουν χάσει ήδη τουλάχιστον τέσσερις μοναχούς, εκατοντάδες έχουν μολυνθεί και πολλοί εξ αυτών νόσησαν σοβαρά, η μοναστική πολιτεία δοκιμάζεται από περιορισμούς, το δε ποσοστό εμβολιασμών μετά βίας φτάνει ή ξεπερνά το 20%, ενώ εσχάτως έχει γίνει εμφανής και μια εμφύλια διαμάχη, καθώς ηγούμενοι που τάσσονται υπέρ του εμβολίου αντιμετωπίζονται επικριτικά, ακόμα και με περιπαικτικά, από άλλους που επιμένουν στην απόρριψή του.

Οι τελευταίοι μάλιστα είναι σαφώς περισσότεροι και μάλλον πιο φανατικοί, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «έργο του διαβόλου», ενώ στο πρωτοφανές παζλ με τα όσα συμβαίνουν στην Αθωνική Πολιτεία προκύπτουν περίεργα πολιτικά παιχνίδια, δήθεν εναλλακτικές ιατρικές προσεγγίσεις κυρίως από τη Μονή Βατοπαιδίου, με πρωταγωνίστρια μία Ουκρανή γιατρό, διανθισμένες με αναθέματα στο Pfizer, ακόμα και χακαρίσματα στην ιστοσελίδα της Μονής Εσφιγμένου με fake news σε μοναστηριακή εκδοχή!

Ενδεικτικά της διχόνοιας είναι και τα αρνητικά σχόλια που διατυπώνονται ακόμα και δημοσίως, μέσω ιστοσελίδων σχετικών με το Αγιον Ορος, για την απόφαση του ηγουμένου της Ιεράς Μονής Μεγίστης Λαύρας να γίνουν δεκτοί στο πανηγύρι του Αγίου Αθανασίου του Αθωνίτου (γίνεται αυτό το Σαββατοκύριακο) αποκλειστικά εμβολιασμένοι μοναχοί και να αποκλειστούν επιπλέον και οι λαϊκοί προσκυνητές!


Εκκλησιαστικό site, γνωστό για τις σχετικές παρεμβάσεις του και τη διαρκή ενασχόληση με τα αγιορείτικα τεκταινόμενα, έγραφε προ ημερών επί του θέματος τα εξής (η ορθογραφία είναι του αρχικού κειμένου): «Μήπως οἱ Λαυρεῶται Μοναχοί πρωτοστατοῦν καί πάλι, ὅπως ἐπί Βέκκου, ὅπου “παρέδωσαν” τήν Ὀρθοδοξίαν, “ἀντί πινακίου φακῆς”, εἰς τόν ἀντίχριστον Πάπαν τῆς Ρώμης, ὅπως μᾶς ἀναφέρει ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, τοιουτοτρόπως καί εἰς τάς ἡμέρας μας “παραδίδουν” τήν πίστιν εἰς τά κελεύσματα τῶν παγκοσμιοποιητῶν καί τοῦ Καίσαρος. Ἆραγε, τό “πινάκιον φακῆς” ποῖον εἶναι; Μήπως τά εὐρωπαϊκά ἀργύρια;».

Οι ζηλωτές

Στο Αγιον Ορος οι υπέρμαχοι εμβολιασμού είναι μειοψηφία. Και πιθανόν τίποτα δεν μπορεί να πείσει τους μοναχούς που μέχρι τώρα δεν έχουν προσέλθει στο Κέντρο Υγείας στις Καρυές, όπου έχει στηθεί το εμβολιαστικό κέντρο, να το πράξουν στη συνέχεια. Παλαιοημερολογίτες, από εκείνους που πρωτοστάτησαν και στις συγκεντρώσεις της περασμένης εβδομάδας κατά του εμβολίου, με πιο χαρακτηριστική αυτή που έγινε στην πλατεία Συντάγματος, οι μοναχοί έχουν σκληρή στάση απέναντι στο εμβόλιο. Λέγεται ότι καθοριστικό ρόλο στην αρνητική στάση των Αγιορειτών για το εμβόλιο, πέραν των αμιγώς θρησκευτικών αντιλήψεων δηλαδή, έχουν διαδραματίσει και «εξωγενείς» παράγοντες και πρόσωπα με διαφόρων ειδών επιρροές στη μοναστική πολιτεία. Κυκλοφορεί, για παράδειγμα, έντονα η φήμη για το πόσο επηρέασε τον ίδιο τον ηγούμενο Εφραίμ στο να μη σπεύσει να εμβολιαστεί, μία Ουκρανή γιατρός η οποία διατηρεί, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, ιατρικό κέντρο στην Ελβετία.

 


Ο 65χρονος ηγούμενος της Μονής Βατοπαιδίου ταλαιπωρείται από χρόνια νοσήματα (σακχαρώδη διαβήτη, καρδιολογικά προβλήματα), αλλά μέχρι τις 21 Μαΐου, οπότε προσβλήθηκε από τον κορωνοϊό (οκτώ ημέρες μετά έγινε εσπευσμένα η αεροδιακομιδή του στον «Ευαγγελισμό» και στις 4 Ιουνίου διασωληνώθηκε έως τις 12 Ιουλίου), δεν είχε φροντίσει να αξιοποιήσει τα εμβόλια που είχε στη διάθεσή του το Αγιον Ορος από την πρώτη στιγμή της εμβολιαστικής προσπάθειας. Είναι εξαιρετικά πιθανό η επιλογή αυτή του Εφραίμ -παρότι μετέπειτα πληροφορίες θολώνουν τα περί των προθέσεών του να εμβολιαστεί- να σχετίζεται με την παρουσία και τη δράση που λέγεται ότι είχε μια μυστηριώδης Ουκρανή γιατρός και την εμπλοκή της σε... επιστημονικές τάχα αναζητήσεις της Μονής Βατοπαιδίου σχετικά με τους εμβολιασμούς και την αντιμετώπιση της πανδημίας. Οι συζητήσεις και οι φήμες που κυκλοφόρησαν ανέφεραν ότι η συγκεκριμένη μονή θεωρεί ακατάλληλο το εμβόλιο της Pfizer (!) και ότι έχει δικό της... ιατρικό επιτελείο που κάνει έρευνες για εναλλακτικές επιλογές! Να σημειωθεί ότι κάποιοι λένε για τη χρήση του ρωσικού εμβολίου Sputnik ή και άλλες ενέργειες αγνώστου περιεχομένου και στοχεύσεως, χωρίς όμως να μπορεί να επιβεβαιωθεί κάτι συγκεκριμένο.

Πάντως, δεν είναι λίγοι εκείνοι που ισχυρίζονται ότι γύρω από το θέμα του εμβολιασμού στο «Περιβόλι της Παναγιάς» παίζονται και γενικότερα παιχνίδια που ξεκινούν από τις σφαίρες εκκλησιαστικής επιρροής και φτάνουν σε ζητήματα εξωτερικής πολιτικής, αφού η Αθωνική Πολιτεία «προσφέρεται» για «ασκήσεις διπλωματικού τύπου». Και μόνο το γεγονός ότι εξαρχής επέδειξε έντονο ενδιαφέρον για όλα όσα συμβαίνουν πέριξ της Ουρανούπολης ο Κυριάκος Βελόπουλος αρκεί για να φουντώσουν οι ερμηνείες σχετικά με τις επιδιώξεις διαφόρων κέντρων.

Ο άγνωστος πόλεμος

Από την αρχή του εμβολιαστικού προγράμματος, το Αγιον Ορος βρέθηκε στη μέση μιας ιδιότυπης αντιπαράθεσης με πολλά μέτωπα. Οι γνωρίζοντες πρόσωπα και πράγματα στη χερσόνησο του Αθω λένε ότι οι ορθολογιστές είναι μειοψηφία, ενώ μια πολυάριθμη ομάδα μοναχών, κυρίως φανατικών ζηλωτών, έχει επιδοθεί σε τυφλή εκστρατεία κατά των εμβολιασμών, υποστηρίζοντας ότι ο κορωνοϊός είναι επινόηση του Πάπα, εντάσσεται στο σχέδιο της Νέας Τάξης Πραγμάτων και άλλα παρανοϊκά τέτοιου είδους. Με δεδομένη βέβαια την αρνητική διάθεση των περισσότερων μοναχών στο εμβόλιο, που όμως προσκρούει στην εφιαλτική πραγματικότητα με τα εκατοντάδες κρούσματα, τις πολλές νοσηλείες και τους θανάτους μοναχών, είναι και δεν είναι απορίας άξιον το πώς κάποιες πλευρές βρήκαν ευκαιρία να μετατρέψουν τη μοναστική πολιτεία σε πεδίο άσκησης επιρροής.


Στις αρχές Απριλίου, για παράδειγμα, ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης και μοναδικός πολιτικός αρχηγός κατά του εμβολίου Κυριάκος Βελόπουλος ισχυρίζεται ότι «στο Αγιον Ορος γίνεται χαμός, εκβιάζουν μοναχούς για να εμβολιαστούν, θέλουν δεν θέλουν, δεν έχουν αφήσει τίποτα όρθιο» και προειδοποιεί «θα τους τσακίσουμε», κατηγορώντας ουσιαστικά για όλα αυτά τον ηγούμενο της Μονής Εσφιγμένου αρχιμανδρίτη Βαρθολομαίο. Ο τελευταίος τού απαντά με δηκτικό και ξεκάθαρο τρόπο: «Ας αφήσουν ήσυχο το Αγιον Ορος. Με τα ψέματα προσπαθούν να κάνουν πολιτικά παιχνίδια. Κανένας εκβιασμός. Οποιος θέλει πάει και δηλώνει συμμετοχή για τον εμβολιασμό του. Ας σταματήσουν επιτέλους αυτή τη διχαστική πολιτική. Ολοι έχουν φτάσει στα όριά τους. Τα κρούσματα είναι υψηλά, οι Εντατικές γεμάτες, η οικονομία έχει γονατίσει. Κάποιοι, δυστυχώς, κωφεύουν προκλητικά και επιμένουν να σφυρίζουν αδιάφορα».

Εξαιτίας της σθεναρής στάσης της υπέρ του εμβολιασμού, η Μονή Εσφιγμένου γίνεται στόχος και άλλων κέντρων. Προς τα τέλη Απριλίου η μονή καλεί τις Αρχές της Πολιτείας να παρέμβουν, καθώς καταγγέλλει επίσημα ότι κάποιοι σφετερίζονται παράνομα το όνομά της στο Διαδίκτυο προκειμένου να διασπείρουν ψευδείς ειδήσεις για να αποτρέψουν τους ανθρώπους από τον εμβολιασμό. «Υπάρχουν διαδικτυακές ιστοσελίδες και προφίλ σε κοινωνικά μέσα δικτύωσης (Facebook, YouTube, Twitter κ.τ.λ.), τα οποία φέρουν παρανόμως το όνομα της μονής μας και καθημερινά συγκεντρώνουν και αναρτούν οποιοδήποτε ψευδοεπιστημονικό άρθρο σχετικά με την πανδημία κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο, σκορπώντας τον πανικό στις ψυχές των ανθρώπων, ώστε να τους αποτρέψουν από κάθε μέτρο προστασίας της υγείας τους από την απειλή... Υπό πλήρη ασυδοσία μεταδίδουν προπαγάνδα κατά του εμβολιασμού, κατά κάθε μέτρου προστασίας και των διαγνωστικών τεστ. Ακόμα και οι πιο παράλογες προτροπές παρουσιάζονται ως δήθεν εντολές του Θεού (φευ!), καλυμμένες με αιρετικά και ψευδοθεολογικά επιχειρήματα», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση που προδίδει την αγωνία των μοναχών.


Σημειωτέον ότι ο ηγούμενος της νόμιμης Μονής Εσφιγμένου Βαρθολομαίος έχει επισημάνει από νωρίς ότι «τον αγώνα κατά του κορωνοϊού εδώ δυσκολεύουν οι τάσεις για συνωμοσιολογία σε υπερθετικό βαθμό. Υπάρχουν αρκετοί ανεγκέφαλοι. Πολεμούν το εμβόλιο παραβλέποντας ότι κάνει καλό. Τρέφονται με αυτή την κατάσταση, τους αρέσει, πιστεύουν ότι κάνουν αγώνα για την Ορθοδοξία και κατά της Νέας Τάξης Πραγμάτων και του Αντίχριστου. Υπονομεύουν με αυτό τον ύπουλο τρόπο τη ζωή των ανθρώπων».

Με κάτι τέτοια, διόλου περίεργο, όσο και καταδικαστέο βέβαια, που τον έβαλαν στόχο οι φανατικοί. Η επιχειρηματολογία όσων ηγουμένων και μοναχών στο Αγιον Ορος είναι κατά του εμβολίου εδράζεται κυρίως σε τέσσερις λόγους, ώστε να φαίνεται ισχυρή και όχι εντελώς μεταφυσική και αντεπιστημονική. Και τουλάχιστον εντός της Αθωνικής Πολιτείας, τα επιχειρήματα αυτά πιάνουν τόπο, όπως δείχνουν το επίμονο μέτωπο άρνησης του εμβολιασμού και η σχετικά ακραία ρητορική κάποιων μοναχών. Οι αρνητές επικαλούνται, καταρχάς, ότι «σημαίνουσες πνευματικές προσωπικότητες του Αγίου Ορους, όπως ο Γέροντες Παρθένιος της Μονής Αγίου Παύλου, Ευθύμιος της Ιεράς Καλύβης Αναστάσεως του Χριστού στην Καψάλα, ο Γαβριήλ του Ιερού Κουτλουμουσιανού Κελλίου Οσίου Χριστοδούλου του εν Πάτμω», αλλά και ο Γέρων Παύλος από τα Βουλευτήρια, κάτοχος MD Μοριακής Βιολογίας και Βιοϊατρικής, «έχουν καλύψει το θέμα πνευματικά και ιατρικά με απαρέγκλιτη έως σήμερα αρνητική στάση στον εμβολιασμό», όπως αναφέρεται.Το δεύτερο επιχείρημα πολλών μοναχών είναι ότι «δεν θέλουν να γίνουν πειραματόζωα». Τρίτος λόγος άρνησης και ουσιαστικά υπεκφυγής από τον εμβολιασμό είναι «οι παρενέργειες που προκύπτουν στους εμβολιασμένους».

Ο τέταρτος λόγος σχετίζεται με τα στοιχεία που επικαλούνται πολλές μονές και αφορούν τον αριθμό των όσων έχουν μολυνθεί στο μεταξύ από τον ιό, αλλά και στον τρόπο που πέρασαν τη δοκιμασία. «Πολλές ιερές μονές έχουν νοσήσει από τον κορωνοϊό με μηδαμινές ανάγκες ιατρικής περίθαλψης (Καρακάλλου, Δοχειαρίου, Κωνσταμονίτου, Ζωγράφου κ.α.) και δεν συμφωνούν με το μέγεθος τρομοκρατίας που παρουσιάζεται», αναφέρουν οι αρνητές. Διάφορες εκτιμήσεις που διατυπώνονται, αλλά δεν μπορούν να επιβεβαιωθούν λένε ότι έχουν νοσήσει περί τους 800-1.000, δηλαδή περίπου οι μισοί μοναχοί, μέχρι τώρα και άρα έχει φτιαχτεί ένα υποτυπώδες τείχος φυσικής ανοσίας. Στις 21 Μαρτίου μεταφέρθηκαν στο Κέντρο Υγείας στις Καρυές 400 δόσεις από το εμβόλιο της Pfizer και ξεκίνησαν αμέσως οι εμβολιασμοί, υπό την εποπτεία του διευθυντή Κωνσταντίνου Δοκουσλή. Ανταποκρίθηκαν σε εκείνη τη φάση λιγότεροι από 300 μοναχοί, ποσοστό δηλαδή 15% από τους 2.000 που διαβιούν στις 20 μονές της Αθωνικής Πολιτείας. Μόλις ολοκληρώθηκε ο κύκλος αυτών των εμβολιασμών, στη συνέχεια υπήρξαν στασιμότητα και έλλειψη ιδιαίτερου ενδιαφέροντος.



Οι ρυθμοί είναι απελπιστικά χαμηλοί όλο αυτό το διάστημα και οι εκτιμήσεις λένε ότι ίσως μέχρι τώρα να έχουν φτάσει οι εμβολιασμοί λίγο πάνω από το 20%. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι υπάρχει ένας διόλου ευκαταφρόνητος αριθμός μοναχών που προτίμησε να εμβολιαστεί κρυφά για προφανείς λόγους, ο κυριότερος των οποίων είναι να μη γίνει στόχος των φανατικών. Σημειωτέον ότι το Άγιον Όρος έκλεισε για τους επισκέπτες από τον περασμένο Δεκέμβριο και άνοιξε μετά τις 11 Μαΐου. Ολους αυτούς τους μήνες και κυρίως αφότου άνοιξε και πάλι στους προσκυνητές, διενεργούνται για την ασφαλή μετακίνηση rapid tests. Αλλωστε ο διοικητής του Αγίου Ορους Αθανάσιος Μαρτίνος ήταν ο άνθρωπος που βοήθησε αποφασιστικά για να έρθουν γρήγορα στη χώρα rapid tests, αλλά και οργάνωσε όλη την υγειονομική επιχείρηση ώστε να παρασχεθεί κάθε βοήθεια στους μοναχούς, ειδικά σε μια δύσβατη περιοχή, όπου οι μετακινήσεις γίνονται σε κάποιες περιπτώσεις μόνο με τη βοήθεια μουλαριών. Υπενθυμίζεται ότι τα πρώτα κρούσματα κορωνοϊού εμφανίστηκαν στο «Περιβόλι της Παναγίας» από την αρχή της πανδημίας στη χώρα μας, την άνοιξη του 2020, από τέσσερις μοναχούς που επέστρεψαν από ταξίδι στην Ευρώπη και έτσι δεν υπήρξε καμία ψευδαίσθηση για το αν υπάρχει ή όχι ο ιός και αν κάνει ή δεν κάνει εξαίρεση στους ανθρώπους της Εκκλησίας.


Το Άγιον Όρος και τα εμβόλια για τον κορονοϊό : Σε 10 Μονές εμβολιάστηκαν οι μοναχοί

 


Του Γιώργου Θεοχάρη –ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

Το Άγιον Όρος αρχίζει να βρίσκεται ξανά στο επίκεντρο της επικαιρότητας στο θέμα του κορονοϊού το τελευταίο διάστημα, μετά από διάφορα δημοσιεύματα που έχουν γίνει σχετικά, και που αναφέρονται κυρίως στο θέμα των εμβολίων.

Οι ειδήσεις που κυκλοφορούν είναι συχνά αντιφατικές, ενώ δεν λείπει και η παραπληροφόρηση.

Κάποια δημοσιεύματα μιλούν για πολύ μικρό ποσοστό εμβολιασμένων στο Άγιον Όρος, μόλις για 20%.

Η αλήθεια είναι όμως αρκετά διαφορετική.

Την ίδια ώρα έχουν φτάσει πληροφορίες στο ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ που κάνουν λόγο ότι τα 2/3  του υγειονομικού προσωπικού του Κέντρου Υγείας Αγίου Όρους δεν έχει εμβολιαστεί.  Ορισμένοι εξ αυτών συστήνουν στους μοναχούς να μην κάνουν το εμβόλιο . Εάν αυτό ισχύει,  τότε χρήζει άμεσης εξέτασης από τις αρμόδιες αρχές. 

Από τις 20 μονές του Αγίου Όρους έχουν εμβολιαστεί οι μοναχοί των μισών, δηλαδή δέκα μονών.

Στις περισσότερες από αυτές τις δέκα μονές εμβολιάστηκαν σχεδόν μοναχοί. Ενώ στις άλλες επτά Μονές έχουν νοσήσει από κορονοιο οι περισσότεροι μοναχοί και μάλιστα υπήρξαν και θύματα.

Στους μοναχούς των κοινοβιακών μονών που εμβολιάστηκαν πρέπει να προστεθούν και αρκετοί Κελιώτες, που επίσης προσήλθαν να εμβολιαστούν στο Κέντρο Υγείας Καρυών με το εμβόλιο της Pfizer.

Επομένως το ποσοστό των εμβολιασμένων μοναχών σε καμία περίπτωση δεν είναι 20%, όπως ψευδώς διαδίδεται, αλλά υπερδιπλάσιο, πάνω από το 40%, με τους μη εμβολιασμένους να έχουν μάλλον μία μικρή αριθμητική υπεροχή.

Από τους μοναχούς των μονών που δεν εμβολιάστηκαν, οι περισσότεροι είχαν περάσει τον κορονοϊό στα μεγάλα κύματα της πανδημίας που κτύπησαν το Άγιον Όρος, κυρίως από τον Σεπτέμβριο μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2020.

Έτσι και άλλες μονές που δεν έκαναν το εμβόλιο, δεν το έκαναν επειδή είναι εναντίον του, αλλά επειδή είχαν κάποιους δισταγμούς και επειδή είχαν ήδη ανοσία, προτίμησαν να καλυφθούν πίσω από αυτήν, αποφεύγοντας το δίλημμα «εμβόλιο ή όχι».

Να σημειωθεί όμως ότι η ανοσία αυτή λήγει σύντομα, καθώς συμπληρώνεται σχεδόν ένας χρόνος από την νόσηση, με αποτέλεσμα σε λίγους μήνες να προκύπτει ξανά θέμα κινδύνου και θέμα… εμβολιασμού.

Τότε θα αποκαλυφθούν και «οι διαλογισμοί των καρδιών».

Οι μονές που ούτε νόσησαν ούτε έκαναν το εμβόλιο είναι ελάχιστες, δεν ξεπερνούν τις δύο-τρεις.

Από την άλλη πλευρά όλοι σχεδόν οι λαϊκοί που εργάζονται στο Άγιο Όρος έχουν εμβολιαστεί.

Επομένως αυτήν την στιγμή στο Άγιον Όρος έχει κτιστεί ένα τείχος ανοσίας, αλλά με … ημερομηνία σύντομης λήξης.

Επίσης στο Άγιον Όρος έχουν απαγορευτεί οι πανηγύρεις και η Ιερά Κοινότητα έχει δώσει εντολή να τελούνται με την συμμετοχή μόνο της αδελφότητας της Μονής, καθώς από πανηγύρεις έχουν νοσήσει το περασμένο φθινόπωρο εκατοντάδες μοναχοί και πέθαναν δύο.

Συνολικά οι νεκροί από την πανδημία στο Άγιο Όρος είναι περίπου δεκαπέντε.

Δυστυχώς συμβαίνει και αυτό. αρνητές μοναχοί και συνωμοσιολόγοι κάνουν bullying στους εμβολιασμένους μοναχούς και κοσμικούς.Επίσης,

Αυτοί θα μπορούσαν σίγουρα να είναι λιγότεροι, εάν μεταξύ των μοναχών συνολικά υπήρχε μία πιο ορθολογική αντιμετώπιση της πανδημίας και της ιατρικής, αλλά δυστυχώς στο περιβόλι της Παναγίας ανάμεσα στα λουλούδια και στα καρποφόρα δένδρα φυτρώνουν και αναπτύσσονται και τα αγκάθια της παραπληροφόρησης, της συνωμοσιολογίας και της πλάνης.

 


Τρίτη 20 Ιουλίου 2021

Ένα συγκλονιστικό ημερολόγιο: 365 ημέρες στο Άγιον Όρος

 Ο φωτογράφος Μιχάλης Ρίζος επιστρέφει από το άβατο του Άθω



Ανέκαθεν οι αναζητήσεις μου, έσω και έξω, συνδέονταν με την μουσική. Τοπία, καταστάσεις και συναισθήματα είχαν πάντοτε μια αόρατη σύνδεση με συγκεκριμένες μελωδίες. Ποιος επηρέαζε ποιόν παιζόταν για πολλά χρόνια, σε μια λεπτή γραμμή.

Αντιλήφθηκα τελευταία ότι ηγετικό ρόλο αναλάμβανε τις περισσότερες φορές η ακουστική μου αίσθηση, που μου έφτιαχνε ολόκληρους κόσμους και συνδύαζε όλες τις υπόλοιπες αισθήσεις μαζί της. Η πρώτη μου επαφή, λοιπόν, με το Άγιο Όρος, προήλθε από την στιγμή που σε νεαρή ηλικία, άκουσα το «Athos» του μινιμαλιστή Stephan Micus. Και όπως όλοι οι δίσκοι της συγκεκριμένης δισκογραφικής εταιρίας πλαισιώνονται με αξιόλογες φωτογραφίες, έτσι και σ’ αυτόν, υπήρχαν φωτογραφίες του Αγίου Όρους. Μάλιστα με μαγικό τρόπο αυτό που φανταζόμουν ως Άγιο Όρος, και αυτό που αισθανόμουν ακούγοντας τις μελωδίες, ταίριαζε απόλυτα με αυτό που έβλεπα.

Ο κόσμος που αποκάλυπταν οι λιγοστές εικόνες, περιείχε όλη τη μυστηριακή, κατανυκτική ατμόσφαιρα, έξω από το στείρο, θρησκοληπτικό τυπικό που γνώριζα -έστω και ελάχιστα- από τις εκκλησίες της πόλης. Εξέφραζε μια λιτή, αλλά βαθιά, μυσταγωγία μαζί με ένα έθνικ, ανθρώπινο στοιχείο. Απλώθηκε λοιπόν, απαλά, η επιθυμία να βρεθώ εκεί κάποια στιγμή, και οι μελωδίες του να γίνουν ένα δικό μου soundtrack. Αρκετά χρόνια αργότερα έμελλε να γίνει πραγματικότητα, όχι ακριβώς έτσι όπως το φανταζόμουν, αλλά ίσως όπως άρμοζε.

 

Το να σου ζητήσουν να δουλέψεις για καιρό σε ένα μέρος σαν το Άγιο Όρος είναι για κάποιους φωτογράφους ίσως όνειρο ζωής. Σίγουρα το να σου ζητήσουν να αλλάξεις τις συνήθειες και την καθημερινότητά σου, είναι μια πρόκληση. Για εμένα, ήταν τριπλή πρόκληση μιας που εκτός του επαναπροσδιορισμού των συνθηκών διαβίωσής μου, αλλά και των επαγγελματικών απαιτήσεων, ήμουν περίεργος να γνωρίσω, μετά από διάφορες προσωπικές εσωτερικές αναζητήσεις, τι σημαίνει ορθοδοξία.



Δεν είχα την παραμικρή ιδέα, φυσικά

Όπως έφτιαχνα τις βαλίτσες μου και σύμφωνα με αυτά που μου είχαν πει πως θα συναντήσω, σκεφτόμουν πως ό,τι πιο λιτό, πρακτικό, αλλά και ταυτόχρονα κάπως σοβαρό, θα άρμοζε με την περίσταση. Έτσι, λοιπόν, ξεκίνησα μια χειμωνιάτικη και βροχερή Κυριακή βράδυ, έτοιμος -ή σχεδόν έτοιμος- να ανηφορήσω προς το τρίτο πόδι της Χαλκιδικής. Θυμάμαι στο κινητό μου υπήρχε ένας χάρτης του Αγίου όρους, ένα PDF με τα μονοπάτια και τις διαδρομές και πάρα πολλή μουσική. Στο μυαλό μου υπήρχε ταυτόχρονα η προσμονή για το πού θα βρισκόμουν σύντομα, για τη νέα δουλειά, μια μελαγχολία για την θαλπωρή που άφηνα πίσω μου και μια άγρια χαρά για το άγνωστο. Σκεφτόμουν τον δίσκο που είχα ακούσει τότε, το τι θα συναντήσω, σκεφτόμουν πολύ. Είχα ακούσει και πολλά, από ιστορίες για Αγίους, μέχρι κουτσομπολιά και από κουρελιασμένους ρασοφόρους που δεν έχουν τίποτα στην κατοχή τους, μέχρι πλούσιες μονές με θησαυρούς. Ευτυχώς, κράτησα το μυαλό μου ανοιχτό χωρίς προκαταλήψεις και προχώρησα.

Το να ξεκινάτε για το Άγιο Όρος, χωρίς προκαταλήψεις, είναι, ίσως, το καλύτερο εφόδιο που μπορείτε να πάρετε μαζί σας. Επίσης, για εμένα, ήταν και από τις σπάνιες φορές που η προσμονή του προορισμού υπερέβαινε αυτή του μεγάλου ταξιδιού. Ή καλύτερα, ο συγκεκριμένος προορισμός μπορούσε να ξεκινά, ενδεχομένως, ένα μεγάλο ταξίδι. Δεν είχα την παραμικρή ιδέα φυσικά, περί «δρόμου», ο οποίος θα ανοιγόταν μπροστά μου, περί δοκιμασιών, άσκησης και μετάνοιας -μετάνοια ως μεταστροφή του νου προς νέα κατεύθυνση, όπως την ορίζουν οι μοναχοί, και όχι ως μετάνιωμα. Η «άσκηση», λοιπόν, ξεκίνησε από τη διαδρομή.

Η πιο άμεση λύση, για κάποιον που μένει Αθήνα ή και νοτιότερα, και δε θέλει διανυκτέρευση Θεσσαλονίκη ή Χαλκιδική, είναι το ΚΤΕΛ. Αν πηγαίνει κάποιος για καιρό, επειδή δε μπορεί να πάρει αυτοκίνητο εντός του Αγίου Όρους, και το να το αφήσει σε πάρκινγκ, δε συμφέρει, το ΚΤΕΛ είναι μονόδρομος. Ξεκινάει από Αθήνα, το βράδυ, και καταλήγει ξημέρωμα στο σταθμό της Χαλκιδικής. Από εκεί και με μια μικρή στάση, θα πρέπει να μεταβιβαστεί σε νέο λεωφορείο για να φτάσει μετά από τρεις, περίπου, ώρες στο λιμάνι, σύνορο του Αγίου Όρους, την Ουρανούπολη Χαλκιδικής. Από εκεί και πάλι με μια ολιγόωρη αναμονή, θα αναχωρήσει (αφού πρώτα έχεις εξασφαλίσει διαμονητήριο έγγραφο), καράβι, τύπου ferry boat, προς το Άγιο Όρος, τον «Άθωνα», από την ονομασία του Όρους που εμβληματικά δεσπόζει νότια της χερσονήσου.

Πριν το λιμάνι της Δάφνης, που βρίσκεται στο κέντρο του Αγίου Όρους και λίγα χιλιόμετρα χαμηλότερα από τις Καρυές, -την σε 400μ υψόμετρο πρωτεύουσά του-, το καραβάκι έκανε στάση (η 4η κατά σειρά, αν θυμάμαι καλά) στη μονή Ξενοφώντος, όπου και κατέβηκα. Από το λιμάνι της Δάφνης μπορεί κανείς να πάει σχεδόν παντού, καθώς λεωφορεία περιμένουν το ferry boat για να πάνε τον κόσμο στην πρωτεύουσα, και από εκεί, αναλόγως τα άτομα (λόγω κόστους), υπάρχουν ιδιωτικά βανάκια για να μεταφέρουν τους επισκέπτες στις μονές. Πρέπει να έχει δει κανείς, όμως, από πριν ένα χάρτη, έτσι ώστε αν χρειαστεί, να γνωρίζει πώς πρέπει να κινηθεί. Υπάρχει η περίπτωση, επίσης, κάποιοι να πηγαίνουν προς την πλευρά που θέλει κι αυτός, οπότε μπορεί να πάει ως ένα σημείο μαζί τους -είναι κρίμα να ξεμείνει στις Καρυές, θα χρειαστεί πολύωρη πεζοπορία. Να σημειωθεί ότι οι αποστάσεις δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητες.

 


«Τέσσερις η ώρα εσπερινός και τράπεζα»

Είχε πάει μεσημέρι, όταν μπήκα στην μονή, και η νύστα, η ταλαιπωρία και οι εναλλαγές τοπίων, μού είχαν δημιουργήσει μια θολή κατάσταση στο κεφάλι.

«Τέσσερις η ώρα εσπερινός και τράπεζα» είπε ο λεγόμενος Αρχοντάρης, ο μοναχός που είναι επί της υποδοχής, και υπεύθυνος για καφέδες, λουκουμάκια, νερό και γενικώς ό,τι σερβίρεται στην αίθουσα καθιστικού, το λεγόμενο Αρχονταρίκι. Μετά, λοιπόν, από λίγη ξεκούραση, ο επισκέπτης ανοίγει τα μάτια σε ένα λιτό δωμάτιο, συνήθως με άλλους επισκέπτες μαζί, κι ενώ έχει φύγει η θολούρα της κούρασης, βρίσκεται και πάλι σε ένα νέο, πολιτισμικό τζετ λαγκ. Έχει περάσει από την βοή της πόλης στην ησυχία ενός μοναστηριού, από τους φρενήρεις ρυθμούς, στο ήσυχο πρόγραμμα της μονής και από τις γκρίζες εικόνες στην παρθένα -σχεδόν- φύση. Χιλιάδες υλικά και πρακτικά, καθημερινά ερεθίσματα, συσκευές όπως η τηλεόραση το ραδιόφωνο και άλλα αντικαθίστανται από μια λιτή ρουτίνα που σκοπό έχει την αποκλειστική αφιέρωση στη λατρεία, την προσευχή και την κατάνυξη.

Η καθημερινότητα μου άλλαξε από τις πρώτες κιόλας ώρες. Το πού βρισκόμουν, πού έτρωγα, πώς φερόμουν, τι άκουγα, τι μύριζα, δεν είχαν να κάνουν καθόλου με αυτά που βίωνα πριν. Τράπεζα, ο μοναχός εννοούσε την τραπεζαρία για φαγητό, το οποίο μετά από τόσες ώρες έμοιαζε το πιο πλούσιο γεύμα ever. Το φαγητό, χωρίς κρέας πάντα, διαφέρει αναλόγως της μονής, αλλά γενικά είναι καλό, μεσογειακό και σερβίρεται σε τέτοιες ώρες που αν τις συνηθίσει κανείς (το πρωί τρώμε μεσημεριανό, βραδινό το απόγευμα στην δύση του ηλίου), μετά δύσκολα πεινάει στα ενδιάμεσα. Δυστυχώς, όποιος πεινάσει και δεν έχει φροντίσει να προμηθευτεί κάτι από έξω, δύσκολα θα βρει στις μονές κάποιο σνακ.

 


«Πριν φύγεις από εδώ πρέπει να έχεις γεμάτο οπτικό υλικό» / Photo: Μιχάλης Ρίζος

Η ευγένεια, η πραότητα και το λακωνίζειν

Καθώς πέρναγαν οι πρώτες μέρες, παρατήρησα ότι το όλο κλίμα δεν είχε να κάνει με αυτά που φανταζόμουν ότι θα συναντούσα. Οι μοναχοί κάθε άλλο παρά απόμακροι ήταν, στην πλειονότητά τους αποκαλύφθηκαν εξυπηρετικοί, απλοί, πρακτικοί και με δομημένη σκέψη. Με έκαναν να αισθάνομαι ευπρόσδεκτος, αλλά και ίσος με όλους. Η ευγένεια, η πραότητα και το λακωνίζειν, ήταν διάχυτο παντού.

Έτσι, λοιπόν, μπήκα στο κλίμα. Είναι εντυπωσιακή η ευκολία με την οποία προσαρμόζεται ο άνθρωπος σε έναν τέτοιο τρόπο ζωής από τις πρώτες κιόλας μέρες. Όχι ότι δεν ένιωσα κάποια βράδια ένα αίσθημα εγκλεισμού, αλλά είναι και αυτό μέρος της δοκιμασίας της μοναχικής ζωής, όταν, δηλαδή, περνάς καιρό σε μια μονή, όχι απλά σαν ολιγοήμερος επισκέπτης. Κάτι άλλο που μου έκανε εντύπωση ήταν ότι ενώ είχαν περάσει αρκετές μέρες που δεν είχα ακούσει μουσική, σαν να μην είχα τη διάθεση να ακούσω -σίγουρα όχι με τον τρόπο που άκουγα εκτός του Όρους. Στο μυαλό μου τριγύριζαν οι ψαλμωδίες που άκουγα μες τη βαθιά νύχτα, όταν παρευρισκόμουν στην πρωινή λειτουργία, πριν την ανατολή του ήλιου. Αξέχαστες μυσταγωγίες. Καθόμουν μισοκοιμισμένος, μισοζαλισμένος, αξημέρωτα, εντός του ναού της μονής, του λεγόμενου Καθολικού, υπό το λιγοστό φως μερικών καντηλιών και ελάχιστων κεριών, ακούγοντας βυζαντινές ψαλμωδίες, ενώ γύρω μου, σε μη τακτά χρονικά διαστήματα, μαυροφορεμένες σκιές περνούσαν αθόρυβα και χάνονταν, για να ακουμπήσουν σε κάποιο απομονωμένο στασίδι, στο σκοτάδι. Αυτή εικόνα αποτελεί, για μένα, το αποκορύφωμα των εντυπώσεων και της ατμόσφαιρας του Αγίου Όρους. Κάποιος μοναχός που γνώρισα, σε άλλη μονή, πρώην μουσικός παραγωγός ηλεκτρονικής μουσικής, μου είχε πει: «Φαντάσου τι γίνεται λίγο πριν την ανατολή του ήλιου όταν όλες οι μονές, οι σκήτες και τα κελιά ψέλνουν ταυτόχρονα σε όλο το όρος». Τέτοιας έντασης «πομποδέκτες» δεν υπάρχουν, ούτε θα υπάρξουν.

Φωτογραφίζοντας τις μονές παρατήρησα ότι το ανθρώπινο στοιχείο του θαυμασμού για τα κειμήλια δεν ίσχυε στους μοναχούς. Ο θαυμασμός και ο σεβασμός τους ήταν καθαρά για το τι αντιπροσώπευε το κάθε ένα από αυτά, παρά για το ίδιο αντικείμενο. Θυμάμαι κάποια φορά, που ο ίδιος μοναχός, ο οποίος φορούσε γάντια και προσευχόταν πριν πιάσει τα εκκλησιαστικά σκεύη, όταν έγινε μια μικρή ζημιά σε ένα πήλινο, λαογραφικό κειμήλιο, ηρέμησε τη δική μας ταραχή λέγοντάς μας: «Τι σκάτε; Αυτό πριν από εμάς ήταν εδώ και θα είναι και μετά από εμάς, ας το κολλήσουμε απλά». Μια άλλη φορά, που φωτογραφίζαμε εικόνες του 17ου και 18ου αιώνα, μπήκε στο «τύπου στούντιο» που είχαμε φτιάξει, ένα γεροντάκι, που ούτε είχαμε ξαναδεί, ούτε ξαναείδαμε ποτέ, για να πάρει την εικόνα πίσω στο κελί του -έμενε σε κελί εκτός της μονής. Την ήθελε για τον εσπερινό που τελούσε μόνος του στο κελί του. Χάρηκε όταν είδε ότι είχαμε καθαρίσει το προστατευτικό τζαμάκι που είχε μπροστά. «Πάτερ, η εικόνα που έχετε στο κελί σας είναι ιστορική» του λέμε. «Δεν ξέρω παιδιά μου, εκεί ήτανε και εκεί θα μείνει» μας απάντησε.

 


Τα βράδια στα μικρά μπαλκόνια της μονής, αν δεν έχει πολύ κρύο, αναθεωρείς αρκετά πράγματα

Όταν το ρεύμα κλείνει στις έξι το απόγευμα και είναι χειμώνας, δεν έχει και πολλά πράγματα να κάνει κανείς. Έτσι, η ανθρώπινη επικοινωνία είναι αναπόφευκτη, οι διαπροσωπικές σχέσεις ενισχύονται και οι συζητήσεις καταλήγουν πολλές φορές σε προσωπικές εξομολογήσεις. Τα βράδια στα μικρά μπαλκόνια της μονής, αν δεν έχει πολύ κρύο, αναθεωρείς αρκετά πράγματα, αυτοαναλύεσαι, στοχάζεσαι. Κάπως έτσι πέρασαν οι πρώτοι μήνες.

Στη συνέχεια επισκέφθηκα για φωτογράφιση, ανάμεσα σε άλλες μονές και σκήτες (μικρές μονές), και την πρωτεύουσα, με τα λιγοστά μαγαζάκια της και τα πολλά αξιοθέατα. Από εκεί, πράγματι, έχει κάποιος τη δυνατότητα να επισκεφθεί σχεδόν όλο το Άγιο Όρος. Οι διαδρομές θέλουν ένα γερό 4Χ4 και κάποιον φυσικά να βοηθήσει στην ξενάγηση. Εναλλακτικά, καλή οργάνωση χρόνου, μεταφορικού μέσου και καλή επικοινωνία με την εκάστοτε μονή για τη διανυκτέρευση. Τα μονοπάτια αμέτρητα πάντοτε καταλήγουν σε μοναστήρι ή σκήτη. Μετά από μήνες, στην Αθωνική κοινότητα, είχε έρθει η ώρα να δω και την εξωτερική ομορφιά του τόπου. Τα τοπία μοιάζουν με πίνακες, και κάθε μικρό ή μεγάλο μέρος έχει ιστορία αιώνων πίσω του καθώς και κάποιον μοναχό να τη διηγηθεί (την ιστορία). Βράχοι σκαλισμένοι, πηγές με θαυμαστούς μύθους και ιστορίες, κελιά με σπάνια χαρακτηριστικά, κονάκια (κελιά μονών σε άλλα μέρη εκτός των συνόρων της κάθε μονής), με αμέτρητα βιβλία και εικόνες.

Προς το τέλος της «Αθωνικής θητείας» μου και με εφαλτήριο την πραγματικά πανέμορφη μονή Σίμωνος Πέτρας, που, κυριολεκτικά, κρέμεται σε ύψος 300 μέτρων από τη θάλασσα, πάνω σε βράχο από γρανίτη, είχα την ευκαιρία όχι μόνο να ταξιδέψω σε πολλά και διαφορετικά τοπία, μονές, σκήτες και κελιά μοναχών, αλλά και να συνομιλήσω με πολλούς μοναχούς. Με δύο πραγματικά αξιόλογους «πατέρες», όπως αποκαλούνται οι μοναχοί από εμάς τους «λαϊκούς», τριγυρνούσαμε πολλές Κυριακές, από το πρωί ως την δύση του ηλίου, που κλείνουν οι μεγάλες πόρτες των μοναστηριών. Από κελιά-βιβλιοδετεία που ‘τρέχαν να μας καλωσορίσουν μέχρι τη Μονή Εσφιγμένου, που προς μεγάλη μας έκπληξη, απαγόρευσαν στους πατέρες που μας συνόδευαν να μπουν στο ναό της μονής. Από την πανήγυρη της Μονής Μεγίστης Λαύρας με τα τεράστια καζάνια, ως τα αμπέλια στον Μυλοπόταμο με το πιο γλυκόπιοτο κρασί. Από τον φωτεινό και γελαστό αρχοντάρη της Σκήτης του Προφήτη Ηλία και την γλυκιά μονή Παντοκράτορα ως την αυστηρότητα του Πρωτάτο. Από την μικρή, ήσυχη Σταυρονικήτα ως την τεράστια, σαν μικρό χωριό, εξελιγμένη μονή Βατοπαιδίου. Κατανοώντας την δίψα μου για την απεικόνιση όλων αυτών των εμπειριών, οι πατέρες βοήθησαν να υλοποιηθεί αυτή η επιθυμία μου. «Πριν φύγεις από εδώ πρέπει να έχεις γεμάτο οπτικό υλικό». Έτσι κι έγινε. Κατά το ήμισυ, βέβαια, αφού έχω αφήσει ένα δύσκολο κομμάτι, για το μέλλον.



Ταξίδεψα σε πολλά και διαφορετικά τοπία, μονές, σκήτες και κελιά μοναχών / Photo: Μιχάλης Ρίζος

Να καταγράψω την τραχιά και σκληρή νότια πλευρά του Άθωνα, αλλά και το ίδιο το βουνό. Εντέλει, ο πλούτος των μονών είναι η ιστορία που κουβαλούν και κρατάνε ζωντανή τόσους αιώνες, μια ιστορία που ξεκινά από το Βυζάντιο και φτάνει ως τις μέρες μας, μια ιστορία, που με προσπάθεια, κρατούν ζωντανή οι μοναχοί, μιας και έρχονται αντιμέτωποι, εκτός από τις προσωπικές προκλήσεις, με μια λεπτή ισορροπία μεταξύ εκσυγχρονισμού και διατήρησης του τυπικού του μοναχισμού τόσων αιώνων. Άλλη εποχή, άλλες δυσκολίες. Η τριβή και η προσπάθεια, όμως, εξακολουθεί να υπάρχει και να λειαίνει τις ψυχές τους, όπως και τότε. Τα κειμήλια, αμέτρητα και σπάνια, περισσότερο ιστορικής παρά οικονομικής αξίας. Οι στιγμές μυσταγωγικές αλλά ταυτόχρονα απαλές. Όλα αυτά είναι που με τραβούν, σαν μέλι, να πάω και να ξαναπάω εκεί, να γνωρίσω και να βιώσω περισσότερα. Η ομορφιά, όπως ανακάλυψα, ήταν να μη φέρω την εμπειρία στα μέτρα μου, αλλά να μπω εγώ στα δικά της μέτρα. Άλλωστε, αυτό κρύβει και ένα βαθύτερο επίπεδο ορθόδοξης αλήθειας, πέραν του τόπου.

Ακόμα μια φορά, η μουσική μού είχε αποκαλύψει μια αλήθεια: οι εμπειρίες που προσκόμισα από την διαμονή μου στο Άγιο Όρος ήταν ανώτερες αυτού που είχα ως αίσθηση ακούγοντας τότε εκείνον το δίσκο. Ήταν το κατάλληλο μέρος για να «μεταστρέψω το νου μου» προς νέα μονοπάτια. Παραφράζοντας τον Όσιο γέροντα Παΐσιο, το Άγιο Όρος είναι σαν ένα μεγάλο χωράφι και το εκάστοτε έντομο που μπαίνει μέσα θα πάει στο αντίστοιχο μέρος να τραφεί. Ο καθένας θα το βιώσει ανάλογα με τα δικά του φίλτρα, τις δικές του ανάγκες και επιθυμίες. Ίσως, όμως, το ζητούμενο είναι να τα αφήσει όλα αυτά στην Ουρανούπολη.